Problem med GVR i TakeCare
Bakgrund
Rapporteringen från TakeCare till GVR har haft problem i flera veckor under mars. Ett stort antal rapporter har inte gått över till HSF i tid. Förvaltning, drift och leverantör har jobbat med att hantera situationen. All GVR-rapportering var därmed inte på plats vid månadsskiftet mars/april.
Statusuppdatering
2022-04-06
2022-04-05 09:00
Kön är återställd till normal storlek. En del mindre problem är kvar att utreda. En översyn över bevakningsrutiner är påbörjad.
2022-03-31 07:30
En halv miljon poster har skickats det senaste dygnet. Prognos är att vara ikapp måndag morgon.
HSF har en plan för hantering av vårdfakturor, mer information kommer att komma därifrån.
2022-03-30 16:00
Tjänsten verkar återställd med god prestanda. Det är dock över 3 miljoner poster kvar att skicka vilket kommer att ta flera dagar.
2022-03-30 09:00
Inga nya fel har hittats. Den kö som uppstått betas av. Prognos för komplett rapportering saknas dock fortfarande.
2022-03-29 17:00
Ett konkret fel är identifierat och en stor volym vårdhändelser kommer i skrivande stund in till HSF. Prognos när all rapportering är klar saknas dock fortfarande.
Vårdgivare som har frågor om utbetalning av ersättning kan kontakta sin avtalshandläggar på HSF.